Kuntoa, iloa & Mielenrauhaa- Personal Training

Haluatko vetreän kehon, erergiaa ja rennon mielen?

Pysyvästi hyvään kuntoon

 – lempeän päättäväisesti kehoa kuunnellen

 

Oletko stressaantunut, nukut huonosti ja hartiat kipeänä? Oletko kokeillut erilaisia jumppia, mutta tilanne usein vain pahenee? Olen kokenut tämän saman ja haluan auttaa sinua rakentamaan arjestasi rennompaa ja energisempää. Olen Personal Trainer, koulutettu hieroja ja kokonaisvaltaisen hyvinvoinnin ammattilainen.

Kymmenen vuoden valmennusurani aikana olen löytänyt keinot pysyvien tulosten luomiseen. Haluttua tavoitetta kohti edetään lempeän päättäväisesti, kehoa tasapainottaen, energisoiden ja kuntoa kohottaen. Motivaatio pidetään yllä harjoitusten jälkeisellä hyvällä ololla, tulosten havaitsemisella ja itsetunnon kohoamisella. Valmentajana tuen sinua matkan jokaisessa mutkassa ja ratkaisemme ongelmat yhdessä. Näin saavutat tavoitteesi pysyvästi ja matkasta nauttien.

Mielenrauhaa, Iloa & Kuntoa- Personal Training on sinulle, joka haluat saavuttaa terveen ja rennon kehon sekä levollisen ja selkeän mielen.

Haluatko eroon jatkuvista jumeista ja huonosta ryhdistä?

Niska-hartiaseutu tuntuu kireältä, alaselkää jomottaa aika ajoin ja ryhtikin on lysähtänyt. Kuulostaako tutulta?

Haluat rentouden kireisiin lihaksiin, vahvan tuen ja hyvän ryhdin.
Haluat harrastaa vapaasti lempiharrastuksiasi.

Hektinen arki väsyttää ja kuormitus tuntuu kasautuvan. Tuntuuko vaikealta rentoutua?

Tehojen säätelyllä ja palauttavilla harjoituksilla vähennät stressiä ja ylikuormitusta.
Haluat liikunnan sopivan arkeesi hyvää oloa ja energiaa tuovana lisänä, et lisästressinä.
Haluat selkeyttä ja tuntea mielenrauhaa.

Liikutko, mutta säännöllisyys puuttuu tai liikut samalla tavalla kuukaudesta toiseen, etkä näe kehitystä? Vai onko vaikea edes päästä alkuun?

Jatkuvuutta ja tuloksia liikkumiseen suunnitelmallisuudella
Haluat pitää terveydestäsi ja kunnostasi huolto säännöllisesti ja nähdä tulokset, näin pysyt motivoituneen koko vuoden. 

Sano hyvästit jumeille, ylirasitukselle ja epäsäännöllisyydelle!

Riittävä liikkuvuus ja tuki luovat vahvan pohjan

Istuminen, yksipuoliset asennot liikunnan paljous tai vähyys kiristävät faskioita ja saa lihakset jännitystilaan. Dynaamisella liikkuvuusharjoittelulla ja välinehuollolla vapautamme kireydet ja parannamme verenkiertoa.

Lihaskuntoharjoittelu ei paranna tukea ja siksi tarvitsemme erikeen tukilihasten harjoituksia, jotta keho on linjassa eikä kuormitus kohdistu väärään kohtiin (niveliin).

Liikkuvuus- ja tuen treenit sisällytetään aina jokaiseen harjoitukseen, näin kehitymme emmekä riko kehoa.

Riittävä liikkuvuus ja tuki mahdollistavat monipuolisen liikunnan ja voit harrastaa vapaasti lempilajejasi.

Rento keho tuo mielenrauhaa ja vireyttä.

Saavutat ryhdikkään asennon, hyvän tuen ja liikkuvuuden, joiden kanssa kehosi kestää!

Kokonaiskuormituksen huomiominen

Jos elämäsi on jo kiireinen ja olet stressaantunut, et tarvitse enää lisää kuormitusta liikunnalla vaan säädämme kokonaiskuormituksen aina elämäntilanteesi mukaan.

Pelkkä lepääminen ei palauta vaan tarvitsemme aktiivista palautumista kehon ja mielen harjoituksilla.

Suunnitelmallisuus tuo selkeyden ja tuloksia

Hyväkään suunnitelma ei toimi, jos se ole juuri sinun arkeesi soveltuva ja tarpeeksi joustava. Suunnitelma antaa selkeyden toimintaan ja sen avulla on helppo seurata kehitystä. Suunnitelman lisäksi kuuntelemme kehoa ja teemme tarvittavia muutoksia matkan varrella.

Tärkeintä on saada selkeä ohjelma, johon voi luottaa ja joka on suunniteltu toimimaan juuri sinulla.

Valmennus ei sovi sinulle, joka:

  • et ole valmis panostamaan omaan hyvinvointiisi (etkä siten ympärillä oleviisi)
  • et ole valmis oppimaan uutta vaan haluat pysyä vanhoissa tavoissasi
  • uskot edelleen pikadieetteihin ja rääkkitreenin tuovan terveyttä ja hyvinvointia

Valmennus on sinulle, joka haluat:

  • saada säännöllisen liikkumisen ja terveellisen ruokavalion omaan arkeesi sopivaksi tasapainoiseksi kokonaisuudeksi
  • oppia kehontuntemusta ja kuuntelemaan mikä on sinulle hyväksi
  • oppia liikkeet, josta helpottavat kipuihisi ja pääsemään niistä eroon
  • päästä parempaa kuntoon ja olla virkeämpi
  • oppia parempia stressinhallintataitoja ja rentoutumaan säännöllisesti
  • oppia ottamaan rennommin ja olemaan silti aikaansaava

Mielenrauhaa, Iloa & Kuntoa- Personal Training

Valmennus alkaa alkukartoituksella ja testeillä, minkä jälkeen rakennan sinulle arkeen soveltuvan ja käytännönläheisen hyvinvointiohjelman sisältäen liikunta-, ravinto ja mindfulness-ohjelmat. Tapaamisten välissä olen tukenasi sähköpostitse/puhelimitse. Seuraamme kehitystä ja teemme tarvittaessa muutoksia matkan varrella, kunnes tavoitteet saavutetaan. Kuljemme koko valmennusmatkan yhdessä, opetan, ohjaan ja tsemppaan sinua kohti tavoitettasi.

Alla valmennusvaihtoehdot

 

Testaus+ täsmäohjelma

Sopii sinulle, joka haluat selvittää kehosi heikot lenkit ja kireät kohdat ja haluat oppia toimivia tapoja parantaa kehosi toimintakykyä; helpottaa kireyksiä ja vahvistaa heikkouksia.

Saat henkilökohtaisen täsmäohjelman, jolla tasapainotat kehosi ja pääset eroon kireyksistä ja heikkouksista.

Etävalmennus

Asutko kauempana pk-seudusta?

Valmennus onnistuu myös etänä verkon välityksellä. Saat ohjeet alkutestaukseen ja ohjelmaa varten tarvittavittavien tietojen kartoittamiseen. Saat tehokkaan ja turvallisen ohjelman ja seurannan ilman livetapaamisia.

3- 6 kk Valmennus

Kokonaisvaltainen ja progressiivinen valmennus, joka sisältää tavoitteen kannalta kaikki tarvittavat osat.

  • alkukartoitus ja testaukset
  • kausisuunnitelman
  • tavoitteelle tarpeelliset ohjelmat: liikkuvuus, tuki, lihaskunto, aerobinen, ravinto, palautuminen
  • yhteydenpidon ja tapaamiset sovitusti Personal trainerin kanssa livenä tai verkon välityksellä.

Miten hyödyn valmennuksesta?

  • Teet sijoituksen itseesi, mistä hyödyt lopun elämääsi ja muutkin huomaavat sen
  • Saat ammattitaitoisen ja kokeneen valmentajan ohjausta – teet liikkeet satavarmasti oikein
  • Saat mielenrauhan ja selkeyden, kun voit luottaa suunnitelmaan

Opin pitämään kuntosalilla harjoittelemisesta Emmin monipuolisten ja innostavien harjoitusten ansiota! Kävin vuosia ohjatuissa jumpissa, väsyin, kun tuntui, ettei kunto parane, paino putoa eikä niska-hartiakivut häviä.

Emmin kanssa tuloksia alkoi tulla yllättävän nopeasti ja jopa miellyttävällä tavalla.

Miia 40v.

Emmi ei ole vain personal trainer – hän on näkemyksiä mullistava, lämminsydäminen ja aidosti juuri Sinusta kiinnostunut hyvinvoinnin ammattilainen; neuvonantaja, joka jakaa kaiken osaamisensa ja tietämyksensä kanssasi.”

Heini

Kiitos hyvästä ohjelmasta, joka on suunnattu juuri minun haasteisiini.

Seija

Kysymyksiä ja vastauksia

Olen kokeillut ja epäonnistunut, koska en jaksanut seurata ohjelmaa. Miten välttyisin tältä asialta nyt?

Kirkas tavoite ja loistava suunnitelma, niin homma on puoliksi tehty! Kun haluat muuttaa elämäntapoja lopunelämäksi, aloita maltilla. Yleisin syy liikuntakipinän loppumiseen on liian kovatehoinen ja liian iso määrä liikuntaa suhteessa palautumiskykyyn. Aloitetaan palautumista optimoivista harjoituksista ja riittävän kevyistä harjoitteista, jolloin treenit on tehtävissä eivätkä tunnu pahalta. 

Kaikki kokevat joskus samoja fiiliksiä, aina ei huvittaisi treenata, mutta kun on valmis ja monipuolinen ohjelma, joka on itselle suunniteltu, se auttaa.

Valmentajana olen suunnitellut ohjelman eteneväksi ja monipuoliseksi. Otan huomioon lähtötason ja elämäntilanteen. Kun kunto on kohonnut ja treenit ovat mielekkäitä, se motivoi jatkamaan harjoituksia aina seuraavalle tasolle.

Olen huonossa kunnossa. Pitäisikö minun yrittää päästä ensin itse alkuun ja aloittaa vasta sitten valmentajan kanssa?

Juuri aloittaessa tarvitset eniten apuja! Katson juuri sinulle sopivat liikkeet juuri sinun oman taito- ja kuntotason mukaan. En huuda tai painosta tai hengitä niskaan, vaan annan rauhan tehdä oman parhaasi päivän kunnon mukaan ja se riittää. Valmentajana kannustan ja joskus saatan myös kehottaa rauhoittamaan tahtia, jos minusta näyttää, että innostut treenaamaan liian kovaa. Kun aloitat PT-valmennuksessa, varmistat, että aloitat fiksusti ja turvallisesti.

On niin kova kiire elämässä, että en tiedä ehdinkö tekemään treenejä ja käymään PT-tapaamisissa?

Valmennuksessani on paljon ”ruuhkavuosia” eläviä ihmisiä. Moni on sanonut, että päätös personal traineriin sijoittamiseen on ollut paras päätös! Pitkään on laittanut muut asiat, perheen ja työt etusijalle ja on huomannut, että oma jaksaminen on alkanut hiipua. Kun on raivannut sen ajan viikosta tilaa harjoittelulle, on se tuonut huomattavan määrän jaksamista ja laatua lisää myös muulle ajalle! Aikaansaaminen on lisääntynyt ja elämänlaatu parantunut! Kannattaa panostaa omaan jaksamiseen, lähipiiri tulee myös huomaamaan sen positiiviset vaikutukset. Personal trainerin kanssa aikaa ei kulu miettimiseen ja treenit ohjelmoidaan jokaisen omaan arkeen sopiviksi. Tapaamisia voidaan pitää myös etäyhteydellä.

Asun kaukana Helsingistä, eikä tapaamiset siis onnistu. Onko mitään muita mahdollisuuksia?

Kyllä on! Valmennus onnistuu myös etänä esim. zoomin, skypen tai teamsin kautta.

Maksutavat

Personal trainingin maksutavat: lasku sähköpostiin, korttimaksu tapaamisten yhteydessä, liikuntaedut, liikuntasetelit, kerralla tai osissa. Sovitaan maksujen yksityiskohdat ensitapaamisessa.

Tiivistys

  • Tärkeintä on löytää heti alkuun yhteinen sävel, jotta matkan varrella tulevista kompastuskivistä voidaan nousta luottavaisesti yhdessä
  • Suunnitelma rakennetaan aina sinun lähtökohdista ja elämäntilanteesta käsin
  • Valmennus ei ole ”tee perässä” -tyylistä vaan tavoite on opettaa sinulle uudet asiat ja auttaa sinua omaksumaan ne osaksi elämääsi, näin saat ikuisen hyödyn valmennuksesta
  • Valmennus on progressiivista ja tuloksia mitataan alussa sekä matkan varrella ja säädetään ohjelmat sen mukaisesti